Jakość kształcenia
Elementami struktury Systemu na poziomie uczelnianym są: Uczelniana Komisja ds. Jakości Kształcenia oraz Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia. Na poziomie podstawowej jednostki organizacyjnej Uczelni, struktura tworzona jest przez: Wydziałową komisję ds. jakości kształcenia.
Uczelniana Komisja ds. Jakości Kształcenia
Do zadań Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia należy koordynacja działań mających na celu ustawiczne doskonalenie i unowocześnianie procesu kształcenia oraz poprawę warunków jego realizacji, a także monitorowanie i doskonalenie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia poprzez:
- inicjowanie zmian w wewnętrznych aktach prawnych niezbędnych do zapewniania jakości kształcenia;
- opracowanie i doskonalenie procedur zapewniania jakości kształcenia w Uczelni;
- opiniowanie zgodności prowadzonych i projektowanych programów kształcenia, w szczególności efektów uczenia się, z obowiązującym prawem, Misją i Strategią Rozwoju Uczelni oraz oczekiwaniami interesariuszy zewnętrznych;
- formułowanie wytycznych i zaleceń dotyczących działań na rzecz poprawy jakości kształcenia;
- sporządzanie raportów wynikowych na podstawie danych z wydziałowych komisji ds. jakości kształcenia oraz przedstawianie wniosków z ich analiz rektorowi i Senatowi Uczelni;
- przedkładanie rektorowi opinii i wniosków w zakresie spraw związanych z oceną jakości kształcenia, w tym:
- działalności wydziałowych komisji ds. jakości kształcenia,
- realizację zadań dotyczących Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia zleconych przez rektora lub prorektora ds. rozwoju;
- współpracę z dziekanami wydziałów oraz wydziałowymi komisjami ds. jakości kształcenia;
Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Do zadań Pełnomocnika należy w szczególności:
- bieżące nadzorowanie funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia;
- koordynowanie prac i współdziałanie z jednostkami Uczelni w zakresie działań związanych z zapewnianiem jakości kształcenia,
- przygotowanie corocznego raportu z oceny funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia
Wydziałowa komisja ds. jakości kształcenia
Zadania Wydziałowej komisji ds. jakości kształcenia:
- współuczestniczenie w tworzeniu i doskonaleniu Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia
- opiniowanie nowo projektowanych programów kształcenia;
- opiniowanie zmian w programach kształcenia;
- analiza i ocena zasad obsady kadrowej poszczególnych kierunków studiów;
- przedkładanie dziekanowi opinii i wniosków na podstawie analizy:
- opinii pracodawców, uzyskanych na podstawie informacji z rynku pracy,
- opinii absolwentów o przydatności nabytych, jak i brakujących elementów z zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w danym programie kształcenia, uzyskanych na podstawie przeprowadzanych ankiet;
- analiza wyników ankiet studenckich dotyczących oceny działalności dydaktycznej nauczycieli akademickich realizujących zajęcia w danym semestrze oraz oceny prowadzonych przedmiotów;
- ocena stosowanych metod weryfikacji efektów kształcenia;
- ocena programów kształcenia pod kątem całkowitego nakładu pracy studenta oraz osiągania założonych efektów kształcenia;
- analiza i ocena procesu dyplomowania;
- wdrażanie decyzji podjętych przez Uczelnianą Radę ds. Jakości Kształcenia
- inicjowanie działań naprawczych związanych z podnoszeniem jakości kształcenia.
99-300 Kutno, ul. Lelewela 7
ansgk@ansgk.edu.pl
+48 24 355 83 40
© 2024 Akademia Nauk Stosowanych Gospodarki Krajowej w Kutnie. Built using WordPress and the Mesmerize Theme